Program SSU

Cel warsztatów

Celem Szkoły Społecznej Uważności jest rozwijanie kompetencji społecznych uczestników poprzez poznawanie, doświadczenie i tworzenie własnego reportażu.

Dowiedz się więcej

Dlaczego reportaż?

Pisanie to działanie twórcze, które zaczyna się o wiele wcześniej, zanim weźmiesz do ręki kartkę i długopis lub zasiądziesz przed ekranem komputera.

Dowiedz się więcej

Jak w Szkole Społecznej Uważności rozwiniesz kompetencje społeczne?

W Szkole Społecznej Uważności poprzez projekt twórczy rozwiniesz umiejętności, które mistrzowie nabywają przez lata.

Dowiedz się więcej

Czym jest Społeczna Uważność?

Termin uważność ma swoją tradycję w badaniach psychologicznych. W literaturze, nawet polskiej, występuje często w brzmieniu oryginalnym, mindfulness, ze względu na brak wystarczająco dobrego tłumaczenia.

Dowiedz się więcej

Jak zorganizować Przestrzeń SSU?

Program Szkoły Społecznej Uważności najpełniej zrealizujesz w formie warsztatów. Jako animator grupy wystrczy, że znajdziesz dogodne miejsce do pracy – może być to biblioteka, instytucja kultury, sala szkolna, świtelica.

Dowiedz się więcej

Program Szkoły Społecznej Uważności

  • 1. Reportaż jako gatunek:
    • konwencja gatunkowa i gatunek
    • reportaż jako gatunek
    • film – Mistrzowie polskiego reportażu
    • rodzaje reportażu
    • film –Kompetencje reportera
    • reportaż jako szkoła nie tylko dla przyszłego dziennikarza
  • 2. Świat do opowiedzenia
    • dostrzeganie problemu
    • podstawowe pytania reporterskie
    • atrakcyjne tematy
    • film –Akatnt model
    • cechy reportażysty
  • 3. Zagubione uszy – dlaczego warto nauczyć się słuchać?
    • Czym jest smog akustyczny?
    • Dlaczego słuchanie jest ważne?
    • integracyjna funkcja słuchania
    • słuchanie a emocje
    • Co zrobić, żeby nas słuchano?
    • film - Rozmowa
    • film –Reportaż radiowy jako film audialny
  • 4. Uważne oczy:
    • patrzenie a ocenianie
    • emocje a widzenie
    • wzrok reportera
    • film –Techniki przedstawiania świata w reportażu
  • 5. Spotkanie:
    • relacja z Innym
    • Relacja mistrz – uczeń
    • Jak otwierać rozmówcę-bohatera?
    • Jak zadawać pytania?
    • film – Technologia
    • film - Spotkanie z bohaterem
  • 6. Hipsometryczna mapa uczuć:
    • mapa emocji
    • rozpoznawanie emocji
    • rola emocji
    • film - Inteligencja emocjonalna
    • film – Hipsometryczna mapa uczuć
  • 7. Dramaturgia:
    • kompozycja
    • postawa reportera
    • modele dramturgiczne
    • film –Dramaturgiczny wieloryb
    • film - Marketingowa wartość dramaturgii
  • 8. Język opowieści:
    • poprawność
    • środki stylistyczne
    • film - Warsztat językowy
    • film - Środki stylistyczne
Logo Unii Europejskiej
Logo Unii Europejskiej
Logo Unii Europejskiej